Wenche Lowzow 1926-2016

En pioner og kjempe har gått bort

Wenche Lowzow (90) sovnet inn natt til lørdag etter lang tids sykdom. Homobevegelsen har mistet en foregangskvinne. Wenche var Norges første åpne stortingsrepresentant. Hun kjempet for homofiles rettigheter hele sitt voksne liv og banet vei for mange av oss.

Våre tanker går til Wenches livspartner Kim Friele, venner og øvrig familie. Fred over Wenches minne.

Bisettelsen vil finne sted i Frogner Kirke 12. oktober kl. 1400.

Minnesamvær etterpå på Schafteløkken. Har du spørsmål om minnesamværet kan disse rettes til leder i FRI Ingvild Endestad 97562295/ingvild@foreningenfri.no

Det vil bli lagt ut minneprotokoll i kirken og på Schafteløkken for deg som vil skrive en siste hilsen til Wenche. For dem som ønsker å skrive i protokollen i etterkant vil den i en tid etter bisettelsen bli liggende hos FRI i Tollbugata 24.