Støtt kampanjen free to love, free to be!

Mener du at det er en selvfølge at alle lesbiske, homofile, bifile og transpersoner - uansett hvor i verden de bor - skal kunne elske den de vil og være den de er?  I 75 land i verden er kjærlighet mellom to av samme kjønn forbudt, og hver dag blir mennesker forfulgt, trakassert og diskriminert – bare for å være seg selv! FRI jobber med partnere i Afrika og Asia som kjemper for å kvitte seg med disse antihomolovene, og DU kan være med å støtte arbeidet deres!

- For første gang i historien har aktivister fra Kenya, India og Sri Lanka en reell sjanse til å fjerne sodomilovene, sier FRI-leder Ingvild Endestad. – Vi kan ikke la denne sjansen til å støtte dem i denne kampen gå fra oss.

FRI jobber sammen med partnere i Afrika og Asia for å sikre rettighetene til lesbiske, homofile, bifile og transpersoner. Som fast giver gjør du dette mulig!

Lovene mot homoseksualitet har sin opprinnelse 150 år tilbake i tid, i Viktoriatidens England. De er en etterlevning fra kolonitiden som aktivister i Afrika og Asia nå jobber hardt for å kvitte seg med. I Norge vant vi frem med avkriminalisering 1972. I dag – 44 år senere – har vi i Norge mulighet til å støtte andre aktivister som kjemper den samme kampen.

Vil du bidra til kampen for avkriminalisering? Bli fast giver!

Kontaktinformasjon: