Organisasjon

FRI – Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold er en landsomfattende organisasjon som arbeider politisk og sosialt for at mennesker som bryter med normer for kjønn og seksualitet skal kunne leve åpent uten frykt for å bli sosialt utstøtt, diskriminert eller trakassert.

Vi jobber for deg og dine rettigheter!

FRI har ca 4100 medlemmer fordelt på 10 fylkeslag.

Gjennom fylkeslagene arrangerer FRI 1000-vis av arrangement gjennom året - dette er trygge møteplasser og aktivitetsgrupper for skeive i ulike aldre.

Hvem FRI samarbeider med i det daglige?

FRI samarbeider med ulike aktører og organisasjoner for å få gjennomslag for våre saker. Dette er alt fra de ulike politiske partiene til organisasjoner, foreninger, offentlige instanser og enkeltpersoner.

Økonomisk fundament
FRI mottar årlig statsstøtte fra Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir).

FRI har prosjektsøknader og får støtte fra blant annet Utenriksdepartementet, Helsedirektoratet, Justisdepartementet, Norad og andre aktører.

Vi krever også inn kontingent av medlemmene våre.