FRI jobber for en fremtid der alle er fri! Kanskje vi ringer deg?

FRI er en organisasjon med høye ambisjoner. For å få til mer for dem vi er til for, har vi vedtatt å satse på inntektsbringende aktiviteter, og vi er derfor aktivt ute og spør om gaver fra medlemmer og andre støttespillere. I disse dager ringer Dialog Norge, på vegne av oss i FRI, til medlemmene våre for å spørre om de ønsker å gi et månedlig fast bidrag til arbeidet for skeives rettigheter. Dialog Norge er et telemarketingbyrå som har lang erfaring med å ringe på vegne av ideelle organisasjoner i Norge. Du kan lese mer om dem her (link? https://www.dialognorge.no/#).

Det er helt valgfritt å bli fast giver, og det er kun et tilbud til dem som ønsker det. Etter de første dagene på telefonen har vi fått mange nye givere, og ikke minst veldig mange gode tilbakemeldinger. Tusen takk til alle som blir med! Som en symbolsk takk får alle faste givere tilsendt et FRI-armbånd i regnbuefarger.

Takk for alle tilbakemeldinger, ris og ros og alle konstruktive innspill på jobben vi gjør. Uten medlemmene og støttespillerne våre hadde vi ikke vært noen ting. ♥️

Vi har fått de samme spørsmålene flere ganger, både på telefon og i andre kanaler, og har derfor samlet noen spørsmål og svar her for de som vil vite mer om ringingen. Lurer du på noe mer om arbeidet vårt eller markedsaktivitetene vi har planlagt fremover? Gi oss et pip på telefon 23 10 39 39 eller send en epost til post@foreningen.no.

Hva går pengene til?

FRI bruker pengene der det trengs mest. Vi skaper trygge fellesskap der alle er velkomne, uten frykt for diskriminering. Vi jobber for å endre holdninger, slik at alle kan være den de er, og elske den de vil, og krever at urett og hatkriminalitet blir slått ned på. Vi skal bygge et hjelpeapparat som forstår, og som kan hjelpe uten å dømme.

FRI driver politisk påvirkningsarbeid, kunnskapsformidling og kompetanseheving rundt skeives hverdag og rettigheter, både i Norge og gjennom samarbeidspartnere i andre deler av verden.

Hvorfor skal jeg bidra med et fast beløp?

Regelmessig støtte er avgjørende hvis FRI skal ha forutsigbarhet og muligheten til å satse mer. Mye av det FRI har av inntekter er prosjektstøtte eller øremerkede midler, som skal brukes til spesifikke aktiviteter. Med frie midler kan vi bruke pengene der vi mener det er best, og faste bidrag gir forutsigbarhet som gjør at vi kan planlegge aktiviteter og tiltak frem i tid.

Jeg ønsker ikke å binde meg, men gir gjerne sporadisk.

Å gi et månedlig beløp er ikke bindende, men et løpende bidrag som man kan stoppe til enhver tid. Om man heller vil gi en engangsdonasjon kan man gjøre det via vår nettside: https://stott.foreningenfri.no/. Vi er takknemlig for alle bidrag!

Må jeg betale medlemskontingenten i tillegg?

Kontingenten er kjempeviktig og representerer ditt medlemskap og demokratisk deltakelse i FRI, blant annet i form av stemmerett på årsmøtet. Fast støtte og gaver regnes separat av diverse grunner, både administrativt og regnskapsmessig.

Hva er og hvorfor AvtaleGiro?

AvtaleGiro er en avtale med banken om å bli trukket et fast beløp hver måned. Kontoen blir automatisk belastet og du slipper å måtte betale giro i nettbanken. AvtaleGiro sikrer FRI stabile inntekter som gjør at vi kan budsjettere med stabile inntekter over tid. Det er også en av de billigste måtene for oss å motta donasjoner, da det er enkelt å administrere med lave gebyrer.

Hva er og hvorfor faste Vipps-bidrag?

Faste betalinger er en tjeneste fra Vipps, en betalingsform som stadig flere foretrekker å bruke. Vipps fast betaling gir blant annet god oversikt over donasjoner og varsling ved trekk i Vipps-appen.

Hvor lenge må jeg være fast giver hvis jeg tegner avtale?

Du kan avslutte giveravtalen akkurat når du vil. Du administrerer avtalen selv, og kan når som helst avslutte, endre beløp eller hoppe over trekk en periode (litt avhengig av hvilken avtale du har).

Kan jeg øremerke mitt bidrag?

Donasjoner fra faste givere går til alt av FRI sitt arbeid. Øremerking krever veldig mye administrasjon, så derfor er det ikke noe vi legger til rette for.

Jeg er reservert i Brønnøysundregisteret, hvorfor ringer dere meg?

Du er registrert hos oss som medlem, og da sjekkes ikke adressene mot reservasjonsregisteret. Men hvis du ikke ønsker å bli ringt av oss igjen kan du gi beskjed til den som ringer deg at du vil reserveres mot fremtidige samtaler, eller sende en mail til post@foreningenfri.no.

Jeg vil ikke at dere skal ringe meg

Det er helt i orden. Send en mail til post@foreningenfri.no så vil du ikke bli kontaktet på telefon igjen. Alle som ikke ønsker å bli kontaktet via telefon kan be om å bli utelatt fra framtidige ringerunder.

Jeg vil avslutte mitt medlemskap

Du kan administrere og avslutte ditt medlemskap via https://stott.foreningenfri.no/minside eller ved å ta kontakt på e-post: post@foreningenfri.no eller telefon 23 10 39 39.

Jeg har andre spørsmål!

Vi vil gjerne høre fra deg! Ta kontakt med oss på post@foreningenfri.no eller på telefon på 23 10 39 39 hvis du har andre spørsmål, innspill eller kommentarer.